המרכז לחקר החברה החרדית – נתון בבליוגרפי
ראשי >> 
מרכזיותו של האדמו"ר בהתחדשות החיים המוסיקאליים בחצר ויז'ניץ בבני־ברק 1972-1950

מרכזיותו של האדמו"ר בהתחדשות החיים המוסיקאליים בחצר ויז'ניץ בבני־ברק 1972-1950

שם המחבר: מזור יעקב
תאריך עברי: תשמ"ט
סוג פרסום: פרק
שם כתב העת או הספר הערוך: דוכן - מאסף למוסיקה יהודית דתית
כרך: יב
מספרי עמודים: 158--130
מקום הוצאה: ירושלים
שם ההוצאה: המכון הישראלי למוסיקה דתית
הפרק עוסק בחסידות ויז'ניץ בבני ברק, אשר שיקמה את עצמה לאחר השואה באמצעות האדמו"ר ר' חיים מאיר הגר, ה'אדמו"ר המוסיקלי' שניגוניו משכו לחצרו את ההמונים. הכותב משרטט קוים לדמותו ולפעילותו המוסיקלית, לשורשיה הרעיוניים, לדרשותיו בשבח הנגינה, ולהקמת המקהלה החסידית כאלמנט חינוכי עם מבט לעתיד. האדמו"ר היה מעורב היטב ברפרטואר, בביצוע, והדריך את החניכים לפעולה מוסיקלית מדוייקת. לצד שימור הניגונים העתיקים, ספג האדמו"ר השפעות ממקורות שונים, לעתים לא יהודיים. בפעילותו זו הניח את היסודות למוסיקה החסידית המתחדשת בארץ ישראל לאחר השואה.
כללי

כותרת

עוד מידע